zondag 8 februari 2015

Weekje fotograferen

Afgelopen week was het oogstweek op school. Dit houdt kort gezegd in dat je maar weinig school hebt. Gezien het mooie weer de afgelopen week veel eropuit getrokken met de camera. Hier een aantal foto's die ik de afgelopen week heb geschoten.

Vorige week zondag waren we even in de Zouwe Boezem geweest. Hier niet veel opvallends gezien. Maar een grauwe gans in tegenlicht fotograferen gaf wel een leuk effect.


                                          Grauwe gans
                                          Krakeend

Maandag was ik in Oene bij me opa  en oma. Op de terugweg daar nog even langs het kanaal daar gereden. Dit leverde nog een mooi paartje brilduikers, een ijsvogel die met veel geweld een vis dood mepte en 3 dodaars op.

                                          Ijsvogel
                                          Brilduiker

Op dinsdag moest ik naar school voor wat toetsen. Rond 1 uur was ik uit en dook meteen de polder in. De camera had deze ochtend al in de tas gedaan, dus kon meteen vanaf de pond bij Streefkerk beginnen. In Groot-Ammers zaten veel blauwe reigers, die zich aardig leuk lieten fotograferen.



                                         Blauwe reiger

Andere huis, tuin en keukenvogels als kuifeend en waterhoen lieten zich hier ook leuk fotograferen.

                                          Kuifeend
                                          Waterhoen

Rond de Zijdebrug liet een konijn zich na wat sluip en kruipwerk nog leuk fotograferen terwijl hij genoot van het (voor de tijd van het jaar) warme zonnetje.


                                          Konijn

In polder Kortebroek zat nog eend muskuseend met en oerlelijke wrattenkop. Blijft een apart gezicht in de polder.

                                          Muskuseend

In het laatste daglicht probeerde ik een geringd roodborstje te fotograferen. Had ook een beetje geprobeerd  met het fotografen in tegenlicht. Gaf nog best een grappig effect!



                                          Roodborst

Woensdag middag zijn me moeder, Jefta en ik naar Rhoon gereden in de hoop een van de bevers te zien. Na een tijd wachten zwom er opeens een achter ons langs, en stak niet veel later het pad over. Man wat een ervaring! De adrenaline giert door je lijf op zo'n moment!




                                          Bever

Na deze onvergetelijke ervaring reden we nog even naar de Gaatkensplas voor de buffelkopeend Ook dit keer was de van afstand bijna witte eend al snel gevonden. Ook leuk waren 3 brilduikers en wat meerkoeten die ik in het tegenlicht van de ondergaande zon kon platen.

                                          Buffelkopeend

                                          Meerkoet
                                          Kuifeend voor het huis

Op de donderdag kwam ik tijdens stage nog een enorme beverrat tegen. Voor mij weer een nieuwe soort! Hier 2 simpele plaatjes door de kijker.


                                          Beverrat

Al met al een lekker weekje gehad, waarbij ik veel tijd nam om de meest voorkomende soorten eens rustig te bewonderen, okey bever en buffelkopeend niet mee gerekend ;) Ook leuk om zo nu en dan eens te doen! Hoogtepunt was natuurlijk wel de bever!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten