dinsdag 17 juni 2014

Foto's Weerribben

De laatste weken heb ik het erg druk met school enz. Dus helaas geen tijd voor me blog gehad. Tussen de soms wat minder leuke schoolopdrachten zat gelukkig ook nog een erg leuke, namelijk, bezoek een van de nationale natuurparken. We mochten zelf onze opdracht bedenken in het park, dus extra leuk! We hadden als opdracht zoveel mogelijk soorten libellen en andere leuke en specifieke soorten voor dit gebied te vinden.

Samen met me opa en Steven ben ik in de Weerriben geweest. We wisten ons de hele dag te vermaken in het Woldlakebos. Was een erg gave dag, veel soorten en een prachtig gebied, met DUIZENDEN libellen verdeeld over 15 soorten. Op sommige stukken vlogen per stap letterlijk 10 libellen op! Daartussen ook leuke soorten als gewone pantserjuffer, vuurjuffer, noordse winterjuffer, bruine korenbouten (honderden!!), smaragdlibellen, gevlekte witsnuitlibellen(ruim 200), sierlijke witsnuilibel!!! Kortom, super dag!!
Helaas heb ik geen tijd voor een heel blogbericht, dus doe ik het maar met deze korte samenvatting en een aantal foto's



                                          Bruine korenbouten en viervlekken
                                          Boompieper

                                          Groot dikkopje

                                          Smaragdlibel
                                          Gewone pantserjuffer


                                          Bruine korenbout




                                          Gevlekte witsnuitlibellen

                                          Sierlijke witsnuitlibel
                                          Moeraslathyrus
                                          Veel sloten stonden vol met krabbenscheer
                                          Woldlakerbos


Met het gezin waren we ook nog een weekendje in Limburg geweest, hiervan hoop ik zo snel mogelijk ook nog een fotoverslag van te plaatsen.
Ook ben ik eerder nog met Albert de Jong en Bastiaan van de wetering wezen kamperen en tellen midden in de Sliedrechtse Biesbosch, en samen met de Molenaartjes en Jefta een succesvolle twitch gehad naar woudaap en kraanvogel. Helaas heb ik echt niet de tijd om ook hiervan nog een blog te schrijven, misschien later nog..............

Geen opmerkingen:

Een reactie posten