maandag 15 juni 2015

Hij blijft gaaf!

Ondanks het feit dat ik afgelopen weekend al 2x bij de woudaap op Kinderdijk ben geweest, heb ik hem nog steeds niet lang vrij in beeld gehad. Daarom besloot ik vanavond samen met Wouter Boer en Arie-Willem vd Wal nog eens een poging te wagen.
Bij aankomst hoorde we nadat we bij o.a. de gebroeders vd Wetering, Rik Vinke en Gerard Roest aangeschoven waren, al een vaag geblaf uit het riet komen. Hij was iig actief.
Niet veel later kwam hij opeens vanuit de rietkraag zetten, en vloog vlak voor ons langs! Wat een prachtig moment, en wat een geweldige vogel! 
Niet lang nadat Jaap Hamelink met vader en broertje aangeschoven was, kwam de vogel plots vrij aan de kant zitten! Wat een moment! Dan zie je ook weer hoe bizar klein de vogel is! Ook al zijn het geen wereldplaten, ik ben er blij mee.





In het hier op volgende uur liet de vogel zich ook aan de trotse ontdekker Corné Stam en aan Christian Boer nog een keer leuk zien. Maar voor het grootste deel was hij uit beeld, of sloop hij heel stiekem tussen het riet door.

                                          Typische sluip gedrag van de woudaap
                                          Aapjes kijken

Dit keer de vogel toch nog prachtig kunnen bekijken! Zelf denk ik dat hij hier nog wel lang zou blijven, dus het zal ook zeker niet de laatste keer zijn dat ik hier sta! Zeg nou zelf, een soort als dit gaat toch nooit vervelen?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten