vrijdag 14 juni 2013

Monster in de tent.

Afgelopen zater heb ik geholpen met de kampnacht van de jeugdnatuurclub van de NVWA. Toen ik rond middernacht vermoeid mijn tent in ging, schrok ik toch wel aardig van een grote schim, in de vorm van een gevleugeld wezen.
Toen ik mijn licht op het dier scheen, zag ik tot mijn grote verbazing, dat dit om een pauwoogpijlstaart ging! Erg leuk, voor mij een nieuwe nachtvlinder, die ook nog eens hoog op het 'nachtvlinder verlanglijstje' stond! Snel het zachtaardige monster buiten gezet, want als mijn tentgenoten dit beest zouden zien, was zijn laatste uur waarschijnlijk geslagen ;)
Buiten met de flits van mijn Compactcamera geprobeerd het dier nog op de foto te zetten.



Toen het al weer een poosje licht was, heb ik samen met Jefta, Bastiaan en Hendrik-Jan een nachtvlinder bak geleegd. Hier hadden we nog leuke soorten zoals: Populierenpijlstaart, witte tijger, linde herculesje, bruine wapendrager, kroonvogeltje, braamvlinder enz. Blijft mooi die nachtvlinders!


1 opmerking:

  1. Groot avondrood komt nog wel.
    Maak gewoon een ochtendje vrij om bij Kinderdijk te gaan nachtvlinderen.

    BeantwoordenVerwijderen