woensdag 4 maart 2015

Griel op de Kwade Hoek 13-06-2011

In mijn vogelmap kwam ik nog een oud verslag tegen uit 2011, namelijk die van een bezoek aan de Kwade Hoek op 13 juni 2011. Een bizarre dag, waarin ik noordse stern, dwergstern, nachtegaal en GRIEL als nieuwe soort had, waarvan griel zelf ontdekt. Ik zal het verslag in origineel typen, inclusief die spellingsfouten, gebrek aan hoofdletters en de leestekens van toen. Grappig om terug te lezen :)

'Op 13 juni gingen we met heel het gezin naar de kwade hoek. toen we daar rond 11:30 aankwamen begon het gelijk goed. We liepen op de pier, en ik zach opeens een aparte vogel aanvliegen. toen ik hem in de kijker had schrok ik me naar. het was een GRIEL! ik roepte snel Jefta en papa.

                                          Bewijsplaatje door me pa.

toen hij al langs was gevlogen liepen wij het strand weer op en zagen hem toen nog een keer opvliegen. toen hij net weg was hoorde we nog een nachtegaal, en later zag  ik hem nog vliegen. in de duinen zagen we ook nog leuke soorten als de sprinkhaanzanger, kleine zil, blauwe kiek, kneu, lepelaar en hoorde nog een zomertortel. toen we weer terug waren liepen we naar de pier en gingen daar op de punt zitten, opzoek naar sterns. we zagen de grote, noordse, dwergstern en visdief. en later ook nog een middelste zaagbek.deze dag kon niet meer stuk!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten