woensdag 31 december 2014

Mooie afsluiting van 2014!

Vandaag ben ik samen met me vader weer eens naar de Brabantse Biesbosch gegaan. Terwijl de een na de andere knal vanuit Dordrecht klonk, liepen wij rustig over de Deenenplaatweg. Het was hier alleen we erg rustig op het gebied van vogels. Meer dan een grote zaagbek, waterpieper, cetti's zanger en wat waterrallen leverde het helaas niet op.

Op polder Oude Hardehoek kwamen we na 4 witte kwikstaarten ook nog eens 3 fraaie kleine rietganzen op!

 

Bij de brug over de Spieringpolder zwommen nog 2 prachtige mannetjes nonnetje en een grote zaagbek. 
Een rondje door het doolhof leverde na een aantal mooie watersnippen ook nog een fraai bokje op. 
Als laatste stond een bezoekje aan de Kleine Hardehoek gepland, om hier te zoeken naar de roerdomp. Deze missie slaagde zeer dik! In het totaal zagen we in dit kleine hoekje niet minder dan 3 prachtige roerdompen. Ondanks de schemer vallen de foto's ook nog niet eens zo tegen!



Deze 3 prachtige roerdompen waren meteen een prachtige afsluiting van vogelend 2014! Benieuwd wat 2015 allemaal zal brengen! 

Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor het lezen van me blog, en ik wens jullie allen het aller beste voor 2015!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten