woensdag 20 mei 2015

Terekruiter in de Biesbosch!

Nadat ik 3 uur voor de klas had gestaan om een les over vogels te geven, pakte in de pauze even mijn mobiel erbij. Als snel was het me duidelijk dat er een terekruiter in de polders van Werkendam zat! Daar zit je dan in Gouda... Vervoer was ook niet mogelijk, want iedereen ging al voordat ik thuis kwam. Toen ik thuis aankwam met het idee dat die terek er voor mij niet in zou zitten, hoorde ik van mijn moeder dat ze samen met Jefta en mij naar Werkendam wou rijden. Er was dus nog hoop!

Toen we na het eten aan kwamen in de kale zandachtige polder zagen we al wat auto's staan. Het duurde dan ook niet lang of ik had de terekruiter in beeld! YES, weer een droomsoort binnen! Het ruitertje zat samen met een groep bontbek en kleine plevieren in een nog kale plas die is aangelegd binnen het kader 'ruimte voor de rivier'. Door de scoop was het ruitertje met zijn korte poten, omhoog gebogen snavel en zijn grijze rug met daarop donkere strepen, goed te zien! Heerlijk om zo'n soort even op een doordeweekse avond op de lijst te kunnen schrijven!


                                          Terekruiter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten