zondag 26 oktober 2014

Langebroek tussen de afspraken door.

Vandaag had ik het redelijk druk. Maar gelukkig kon ik nog even een gaatje vinden om lekker naar buiten te gaan. In polder Oud-Alblas voor de zoveelste keer gezocht naar de koereiger, grote zilverreigers zaten er zat, maar natuurlijk zat die vervelende dwerg er weer eens niet tussen. Maar ik hou vol, ooit zal ik hem vinden ;)

Toen ik Langebroek in fietste kwam ik Richard tegen. Samen met hem de polder goed doorgezocht. Tussen een groep vliegende kieviten vlogen nog 2 fraaie goudplevieren mee. 
Met het lekkere weer was het ook kneiters druk met rovers. Vooral veel buizerds en torenvalken. Maar voor de alerte vogelaar die verder kijkt dan zijn neus lang is, valt er bijna altijd iets meer te ontdekken. Zo ook vandaag. Tussen de vele torenvalken vonden we nog 2 andere valken in de vorm van smelleken en slechtvalk, beidde zeer fraaie vogels! Een smelleken aan de grond is trouwens ook niet aller daags in de Alblasserwaard. 

Samen met Richard, Gradus een Alblasserdamse vogelaar de plas eens goed uitgekamd. Dit leverde weer veel eenden op, en dan hebben we het voornamelijk over smienten en wintertalingen die er met honderden tegelijk zaten. Daartussen zwommen ook nog wat krakeenden en slobeenden. 
Vanuit een grote groep rustende kieviten vloog de 3 goudplevier van de dag op, leuk! Tussen de vele kolganzen waren ook al weer wat brandganzen te vinden. Leuk, die druppellen langzaam aan dus ook weer binnen. 

Al met al nog een leuk rondje tussen de afspraken door. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten