donderdag 25 april 2013

Vlinders en meerkoetengeweld.

Omdat ik op www.alblas.waarneming.nl zag dat de oranjetipjes al weer waren waargenomen in het Alblasserbos van Papendrecht. Dus besloot ik ook nog maar even een kijkje te nemen. In het pas kwam ik al snel Mary vd Es tegen, die mij op een mooi mannetje oranje tipje wees. Dus ben ik maar bij haar gaan zitten, in de hoop dat dit mooie vlindertje zich nog even zou willen zitten. Helaas dicht de vlinder er niet zo over.


Maar met klein, groot en klein geaderde witjes, kleine vos, bont zandoogje, boomblauwtje, gehakkelde aurelia's en dagpauwogen was het zeker niet saai. Ook zong er nog eens een mooi mannetje zwartkop voor ons in de boom.


Omdat het oranjetipje nog steeds geen zin hat om een even lekker lui te zitten, ben ik maar even naar de heemtuin gegaan.
Ook hier was het druk met vlinders zoals 8 gehakkelde aurelia's, 2 dagpauwogen, 2 boomblauwtjes en een bond zandoogje.




Ook zongen er nog 2 tuinfluiter, 3 zwartkoppen, 2 tjiftjafies en 1 fitis in de tuin. Omdat het al weer kwart over 5 was ben ik maar weer eens op de fiets naar huis gegaan. Bij het Kippenbos ben ik nog even gestopt om het strijd toneel van 5 meerkoeten te bewonderen. Dit ging er best heftig aantoe soms hielt een meerkoet een andere vogel wel 20 sec onder water.



Toch nog een mooie rondje gemaakt met vooral veel vlinders!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten